Bejegyezve: sze, máj 16th, 2012

Emanuelle Walker

Buy and Sell Art
Megosztom
Címkék


Beszélgetés a Franciaországban élő kanadai animátorral a Röyksopp So Easy című számához készített nem hivatalos klippjéről, más animációiról, illusztrációiról, és egy kicsit magáról.

 

Murányi Marcell: Egy kanadai Franciaországban kicsit az „Englishman in New York” című Sting számra emlékeztet. Mi volt az oka, hogy Párizsba költöztél?

 

Emmanuelle Walker: A montreáli Cegep Du Vieux-ben, hagyományos animációból szereztem diplomát, aztán újabb három évet dolgoztam animátorként- úgy éreztem, szükségem van specializálódásra. Halottam, hogy a Gobelinsnél be lehet kerülni egyből harmadévre! Megcsináltam a felvételi vizsgát és már bent is voltam! Párizsban élek azóta is, mert itt sokkal több érdekes lehetősége van egy 2D-s animátornak.

 

Teljes mérethez kattints a képre!

MM: Hogy érzed ott magad?

 

EW: Alapvetően elég jól, hamar összebarátkoztam sok emberrel. Az elején persze nehéz volt alkalmazkodni a helyi sajátságokhoz.

 

MM: Mesélj arról, mik tereltek téged az animáció és illusztráció felé!

 

EW: Rajzolni mindig is szerettem. Azt is tudtam, valami ezzel kapcsolatos dolgot akarok csinálni, vívódtam is sokat a tervezőgrafika, építészet stb. között… aztán rájöttem, a mozgó rajzok jobban érdekelnek. Megtudtam, hogy a montreáli Cegep du Vieux három év után diplomát ad hagyományos animáció szakon. Bekerülésem előtt már csináltam kisebb animációkat. Az elsőben egy száj és egy szem mozgott a „White Christmas” dallamára. Sajnos ez a művem, azt hiszem, most egy öreg, elveszett floppy-n tengeti mindennapjait.

Teljes mérethez kattints a képre!

 

 

 

MM: A Dr. Tom sorozat és az Apres la Pluie esetében csapatban dolgoztál. Hogy zajlott a munka? Hogyan osztottátok meg a feladatokat? Mi volt a te részed? Mennyi időbe tellett elkészíteni az animációkat?

 

 

EW: Az Apres la Pluie (link: http://www.youtube.com/watch?v=YBw1mbfQms0) vizsgafilmnek készült, öten voltunk a társrendezői. Együtt írtuk a forgatókönyvet és rajzoltuk a storyboard-ot. Felosztottuk egymás között, hogy ki csinálja a design-t,  ki az animálást, a háttereket, színeket, a modellezést, a beállításokat, a camera mapping-et, stb-t. Rám esett a karakter tervezés és a  2D-s, 3D-s animáció harmada. A kompozitálásban is szerepet kaptam a végén. Hat hónap alatt fejeztük be.

 

A Dr. Tom klippeket( La Liberté en Cavale-link: http://www.youtube.com/watch?v=EAGzuHhyTFI

Teljes mérethez kattints a képre!

 

, Percuisition Matinale link: http://www.youtube.com/watch?v=dFX0ZrsO_lQ , Smiley link: http://www.youtube.com/watch?v=Ln3rLw_J8bk )  együtt rendeztem Stephen Vuillemin-el(link:  (http://acevee.blogspot.com)). Másfél hónap állt a rendelkezésünkre, hogy befejezzük mindhármat(1 link 2 link3 link)Kis költségvetéssel és rajtunk kívül még három, nagyon tehetséges és elszánt animátorral, sikerült is. A  szép hátterek és figurák Aurélian Prédal munkáját dícsérik. Stephen és én a storyboardokon és az animaticokon (mozgatási tesztek, előképek)  dolgoztunk. A végső animálást a többiekkel együtt csináltuk. Sok tapasztalatot szereztünk és sok örömünket leltük benne, még így, nyomás alatt is. Most is azt kívánom, bárcsak több időnk lett volna kicsit még feljebb tornászni a minőséget.

 

MM: Beszéljünk a legutóbbi, és talán eddig legjobban sikerült munkádról, az On and Off-ról( link: http://www.youtube.com/watch?v=kbInCY1RddI ). Az előbbi animációkkal ellentétben itt nem kellett alkalmazkodnaod senki stílusához, és így egy nagyon személyes, valahogy kicsit sokkoló hangnemet ütöttél meg.

 

EW: Köszönöm, ez amúgy nekem is a kedvemcem. De, mint már említettem, a régebbi filmekben társrendező voltam, a figuraterveket, design-t gyakran már készen kaptam.

Teljes mérethez kattints a képre!

Mindig is meg akartam mozgatni a karaktereimet. Ezért is szeretem On and Off-ot.

 

 

MM: Mondanál nekünk róla pár szót?

 

EW: Egy álló héten át hallgattam a Röyksopp-tól a So Easy-t… minimum 169-szer( az iTunes minden egyes hallgatást számol). A ritmusa volt az, ami megihletett. Képek jelentek meg és tűntek el hirtelen előttem a zene ütemére. Elhatároztam, csinálok ebből valamit.

Egy kísérlettel indítottam, felvillanó képeket tettem egymás után. Ez egyfajta technikai teszt is volt: hogyan dolgozzak gyorsan és jól, hogy végig tudjam vinni anélkül az egészet, hogy elbátortalanodnék- még egy rövid, de teljesen animált film is rengeteg időbe tellik( főleg teljes munkaidős állás mellett). Storyboardot egyáltalán nem használtam, csak kis vázlatképeket, amiket  rajtam kívül más nem is értene.

 

Teljes mérethez kattints a képre!

MM: Megmutattad a Röyksopp-os srácoknak?

 

EW: Nem, túlontúl félénk vagyok hozzá… még.

 

MM: Kik azok a művészek, designerek,  zenészek, írók stb. akik hatottak rád?

 

EW: Sokan vannak! Ömlesztve: Picasso, Theo Von Doesburg, Fishli & Weiss, Berenice Abbot,  Helsinki építészete, Degas, Roald Dahl, Richard Scarry, Richard Williams, Banana Yoshimoto, Nicolas De Crécy, Réjean Ducharme, Hayao Miyazaki, Jean Paul Gaultier…

 

Teljes mérethez kattints a képre!

MM: Mik a jelenleg futó projekteid, és terveid a jövőre nézve?

 

EW: Hát, rengeteg minden van épp folyamatban. Épp most fejeztem be egy sajtreklámot a Svájci Televíziónak. Jelenleg személyes munkákon dolgozom: új rövidfilmet írok, mellette illusztrációkat készítek.

 

Emmanuelle Walker honlapja és blogja

linkcsere

A Szerzőről

Szólj hozzá

*